1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Az A- vitamin szerepe az egészséged megőrzésében

Szia, nagyon örülök, hogy itt vagy. Ahogy a levelemben már olvashattad elsőként a többek között a látásod minőségéért is felelős A vitamint mutatom be.

Ahogyan azt már említettem, szerencsére nem csak a sárgarépa tartalmazza ezt az értékes nyomelemet.

Miért van rá szükség?

Az A-vitamin vagy retinol egyik legfontosabb funkciója a nevében rejlik: a retina, azaz a szemideghártya fényérzékeny anyaga, a látóbíbor felépítésében játszik szerepet. Szintén részt vesz a zsíremésztésben és -felszívódásban, illetve a bőr, a haj és a csontok fejlődésének előmozdításában.

A felnőtt ember napi A-vitamin-szükséglete 1,5 mg; ez bizonyos esetekben (például terhesség, gyógyszerszedés, felszívódási zavarok) megnövekedhet, és akár 2-2,5 mg is lehet.

Mit okoz a hiánya?

Az A-vitamin-hiány következtében különböző szemproblémák léphetnek fel, mint például a farkasvakság vagy más néven éjszakai vakság. Az ettől szenvedő beteg szürkületben vagy gyenge fénynél sokkal rosszabbul lát, mint egyébként, ugyanis a látóidegsejtek pusztulásával a szeme nehezen tud alkalmazkodni a fényviszonyok megváltozásához. A vitaminhiányra utalhat a száraz, berepedezett bőr, a töredezett haj és köröm is. A csontok fejlődésének akadályozottsága miatt gyermekeknél pedig növekedési zavar is bekövetkezhet a hiánya miatt.

Mely élelmiszerekben találhatod meg?

  • Nagy mennyiségben tartalmaz A-vitamint a máj, illetve az abból készült pástétomok, májkrémek (1500–1600 μg/100 g),
  • a már említett sárgarépa (1500 μg/100 g),
  • a szív és a vese (500 μg/100 g),
  • a tojás (350–600 μg/100 g),
  • a vaj és a margarin (250–650 μg/100 g),
  • a tej (30–100 μg/100 g) vagy
  • a paprika (179 μg/100 g).

Ha tehát télen, a korai szürkületben is haza szeretnél találni munka után, nem pedig rossz buszra szállni, mert nem látod jól a számát; gondoskodj szemed egészségéről egy kis A-vitamin-bombával. Mivel zsírban oldódó vitaminról van szó, fel is töltheted a készleteidet, ha gyakran fogyasztasz például resztelt májat – köretnek a párolt sárgarépa tökéletes. J

… vagy ha étrend kiegészítő formájában veszed magadhoz.

Holnap egy, a növekedésért felelő vitamint mutatok be részletesebben. Visszavárlak!

 

Üdv:

Ükös Szabolcs

dietetikus

Blog

Napjaink egyik legelterjedtebb betegségei: magas vérnyomás és a cukorbetegség

A folyamatos stressz, a túlsúly, és a mozgásszegény életmód elhatalmasodni látszik az embereken

Bővebben

Díjmentes Szállítás

2018. november 5-én

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben

Szív és érrendszeri betegségek és a Q10 jótékony hatása

Sajnos ma már a szív- és érrendszeri betegségek is egyre gyakoribb betegségnek számítanak világszerte.

Bővebben