1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Hogyan védd ízületeidet?

Most, hogy az időjárás egyre kellemesebb, előtérbe kerül a mozgás. Sokan most kezdenek el sportolni is, hiszen bent a négy fal között, a rosszul szellőző konditermekben egyszerűen nem érzik magukat jól.

Szabadban mozogni jó. A friss levegő, a kellemes napsütés mind-mind vonzzák a ki a természetbe az embereket.

A következő hetekben a mozgás, és a mozgásszervi problémák témáját szeretnénk körbejárni a prevenció szellemében. Beszélünk az ízületek védelméről, a porcképzésről, a csontritkulás megelőzéséről és a gerincproblémák elkerüléséről.

Első lépésként nézzük meg, hogy miért érdemes mozognod?

Számos betegséget előzhetsz meg, ha jó kondiban tartod a tested. A megfelelő erőnlét, az állóképesség erősíti az immunrendszert és védi az ízületeket is.

Természetesen a sport abban is segít, hogy a tested formában tartsd, hiszen az elhízás számos betegség kialakulását elősegíti, többek között a cukorbetegségét is. Éppen ezért, ha hosszú, betegségektől mentes életet szeretnél élni, akkor oda kell figyelned arra, hogy megtaláld a számodra legideálisabb edzésmódot.

TUDTAD? A mozgás fokozza a vérkeringést és a méregtelenítést is, beolajozza az ízületeket.

Hogyan sportolj?

Nagyon sok általános jó tanács kering az interneten, én azonban azt hiszem, hogy a megfelelő mozgásforma kiválasztása egy személyre szabott dolog kell, hogy legyen.

Miért?

Azért, mert nem vagyunk egyformák. Egyéni a fizikai állapotod, az erőnléted, a testi-lelki teljesítőképességed, más dolgokban leled örömöd.

Fontos, hogy a sport, amit választasz: boldoggá tegyen. Közhelyesen hangzik, mégis számos esetet láttunk már, amikor az erőltetett mozgásforma miatt a beteg teste rendre megsérült. Egyszerűen így tiltakozott egy olyan sport ellen, amit nem végzett szívesen.

Éppen ezért fontos, hogy olyasmit csinálj, amit élvezettel végzel, nem csupán kényszerből.

Fiatalabb korban még sokféle választási lehetőséged van, hiszen a csontjaid, ízületeid és a váztartó izmaid erősek, szilárdak. A kor előrehaladtával azonban változik a tested és előtérbe kerülnek azok a szempontok is, hogy hogyan tudod kíméletesen edzésben tartani magad.

Mire kell odafigyelned sport közben?

Az egyik, ha nem a legfontosabb, az az, hogy önmagadra koncentrálj. Figyelj oda a tested jelzéseire, ne erőltesd túl magad, hiszen ezzel pontosan az ellenkezőjét érheted el a célnak. Ilyen intő jel lehet a térdízületek fájdalma, ami az egyik legjobban megterhelt ízület, hiszen az egész napos állás és járás is ezt a testrészedet terheli a legjobban.

A másik nagyon fontos szempont a környezet, amelyben végzed a testmozgást. A friss levegő, a szellős, tágas tér alapkövetelmény, hiszen a fokozott aktivitás következtében, egy zárt térben felléphet kisebb oxigénhiány.

Idősebb korban azt is érdemes megválogatni, hogy milyen talajon végezzük a mozgást (pl. gumis futópályán, vagy betonon kocogsz- a kettő egészen máshogyan hat az ízületeidre).
Ha már vannak kialakult ízületi problémáid, javaslom, hogy kérd ki egy fizikoterapeuta vagy gyógytornász véleményét is egy vízi gyógytornával kapcsolatban.

Én ezt azért javaslom szívesen, mert a víz felhajtóereje nagyban segít a sérült ízületek kíméletes átmozgatásában.

A kor előrehaladtával az ízületekben található ízületi folyadék mennyisége csökken, az ízületeket összekötő porcok egymáshoz súrlódhatnak és kopásnak indulhatnak, ezért egy megterhelő mozgásformával ezen tovább ronthatsz.

Mit tegyél, ha már az ízületeid nem a régiek?

A megfelelő sport megtalálása az első lépés. Ha meg van az, amit szívesen csinálsz, amiben örömöd leled, akkor jöhet a munka keményebb része, a fokozatos terhelés.

Természetesen nem kell az élsportolók szintjéig terhelned magad, de érdemes finoman feszegetni a határokat, ezzel javítva az erőnlétedet.

Ha szeretnéd támogatni egy kicsit a szervezeted, akkor különböző étrend-kiegészítőkkel tehetsz azért, hogy az ízületeid könnyebben nyerjék vissza fiatalos mozgékonyságukat.

Az egyik legkeresettebb a Proenzi 3 expur, ami a porckopás kellemetlenségeit enyhíti.

A Béres termékei közül a Porcerő forte és a Porcerő csont-izom komplex termékeket ajánlom még szívesen, ezek magas hatóanyag tartalmuknak és komplex formulájuknak köszönhetően gyors javulást hozhatnak, a már megkopott ízületeknél.

A Jutavit Glükozamin-kondroitin-msm egy speciális tápszer, amelynek összetevői segítenek a porcok épségének megőrzéséhez, a porcképződés fokozásához.

Ha már kialakult a térdízületi probléma, akkor a Glükozamin Pharma Nord tabletta segíthet a visszafordításában. Ez egy nem-szteroid gyulladásgátló- és reuma ellenes gyógyszer, ami enyhíti az ízületi fájdalmakat és javítja az enyhe vagy mérsékelt térdízületi artrózis miatt kialakult csökkent mozgáskészséget.

Ezek a készítmények vény nélkül kaphatóak, a szedésük előtt érdemes, a gyógyszerészeddel vagy háziorvosoddal konzultálnod.

A következő cikkekben részletesen írunk a porcképzéssel kapcsolatos, a csontritkulásos és a gerincet érintő problémák kezelésével kapcsolatban.

Addig is, ha kérdésed van az ízületeket érintő problémákról, vagy a fenti készítményekkel kapcsolatban, akkor fordulj hozzánk bizalommal:

info[kukac]precenviopatika.hu

 

Ükös Szabolcs, a Te dietetikusod

Blog

Díjmentes Szállítás

2018. október 1-2. között

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben

Fontos a rendszeres vitaminbevitel, na, de miből és mennyit érdemes szedni?

Az ősz beköszöntével egyre többször hallhatjuk, hogy szedjünk vitaminokat egészségünk megőrzése érdekében.

Bővebben

Hogyan lehet elkerülni a betegségeket az iskolában?

Az iskolai időszak sok gyermek immunrendszerét kihívások elé helyezi.
Ahhoz, hogy a diákok egészségesek maradjanak, és ne kelljen betegség miatt kimaradniuk az iskolából, a szülőknek és a pedagógusoknak is oda kell figyelniük.

Bővebben