1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Hogyan kerüld el az újévi macskajajt?

Szilveszter éjjele az ünneplésről és a szórakozásról szól. Az éjféli évbúcsúztatás kötelező eleme a pezsgős koccintás, de ilyenkor bátrabban a pohárhoz nyúlnak azok is, akik egyébként kevés alkoholt fogyasztanak. Pedig a mértékletességre célszerű szilveszterkor is odafigyelni, hogy az újévet ne betegen kelljen indítani. Azt se feledd, hogy idén január másodika már munkanap, így nem áll olyan sok idő rendelkezésre a regenerálódásra.

Összegyűjtöttem neked néhány tippet, amelyek segítségével nem kell tartanod az újévi macskajajtól:

  1. Soha ne igyál éhgyomorra – ha tudod előre, hogy nagyobb mennyiségű alkoholt fogsz fogyasztani, válassz lehetőleg zsíros ételeket. Ezek hatására lassabban emelkedik meg a véralkohol szint, nem fog hirtelen a fejedbe szállni az ital.
  2. Bőségesen igyál alkoholmentes folyadékot is az este során – az alkohol vizet von el a szervezettől, ami kiszáradáshoz, így erős fejfájáshoz vezethet. Ezt elkerülheted, ha nagy mennyiségű vizet vagy gyümölcslevet fogyasztasz az alkohol mellett.
  3. Ne dohányozz – a nikotin becsapja az agyat, és úgy érzed, mintha nem lenne túl magas a véralkohol szinted.
  4. Ne fogyassz koffein tartalmú italokat alkohollal egyszerre - a koffeintől éberebb leszel, így úgy gondolhatod, hogy ura vagy a helyzetnek, és még többet iszol.
  5. Kerüld a cukrozott koktélokat – a cukor megakadályozza az alkohol bomlástermékeinek feldolgozását, így ezek nagyon erős másnapos tüneteket okozhatnak.
  6. Ne keverd a különböző alkohol fajtákat – lehet, hogy este jó ötletnek tűnik, de reggel fájni fog.

Ne feledd, az alkohol lassítja a reakcióidőt, így bármilyen keveset is ittál, ne ülj a volán mögé!

 

Ha január elsején mégis másnaposan (vagyis fejfájással, szédüléssel és hányingerrel) ébredsz, sajnos el kell fogadnod, hogy olyan varázsszer nem létezik, amitől egy pillanat alatt rendbe jössz. De a kellemetlen tüneteket enyhítheted, ha megfogadod a következő tanácsokat:

  1. A legjobb, amit ilyenkor (t)ehetsz, egy kiadós magas víz- és fehérjetartalmú reggeli.
  2. Pótold a folyadékot vízzel, teával, gyümölcslével. Mindenképpen maradj a szénsavmentes italoknál, mert a szénsav irritálhatja az amúgy is háborgó gyomrod.
  3. Tégy egy sétát a friss levegőn (a napszemüvegedet ne felejtsd otthon, mert a fény valószínűleg zavarni fog).
  4. Ha nagyon gyötör a fejfájás, vegyél be fájdalomcsillapítót, de csakis olyat, ami nem paracetamol tartalmú, hogy ne terheld túl a májad.
  5. A legjobb gyógyszer a kiadós alvás. Használd ki a lehetőséget, hogy egy egész napod van lazítani, és pihenj.

 

Kívánok Neked örömteli ünneplést és macskajaj-mentes boldog új évet!

 

Kérdésed van az ünnepi alkoholfogyasztással kapcsolatban? Tedd fel a dietetikus[kukac]prevenciopatika.hu e-mail címen, és válaszolok rá!

Ükös Szabolcs

dietetikus

Blog

Gyógyszer nélküli hatékony védekezés a megfázás kialakulás ellen

Biztosan nem vagy egyedül, aki szeretné megelőzni a megfázást a téli időszakban.

Bővebben

Öltözz Pirosba!

Öltözz Pirosba február 16-án Te is!

Bővebben

Díjmentes szállítás

2018. február 5-én

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben