1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Mitől lesznek teljesíthetőek a fogadalmak?

Az év legutolsó napján, a nagy vigadalom közepette hajlamos az ember olyan célokat kitűzni a következő évre, amelyek teljesítése nem biztos, hogy elérhető egyik napról a másikra. Általában olyan elvárásokat állítunk magunk elé, amelyektől a változást reméljük. A fogadalmak többsége oda fut ki, hogy az ünnepek alatt felszedett plusz kilók még januárban lemenjenek. Vakon hisz mindenki a saját ígéretében, mert senki nem kéri számon és mi magunk szabotálhatjuk, ha véleményünk esetleg már a harmadik napon megváltozik.

A következőkben arra szeretnék rávilágítani, hogy az eddigi fogadalmaidban mik voltak a hibák, amiért úgy érezhetted teljesíthetetlen a küldetésed. Ezen most változtatunk!

  • Azonnal leadok tíz kilót!” helyette „Minden héten egy kilótól fogok megszabadulni!”

Hasznos lehet, ha rendszerességet viszel a hétköznapjaidba és a megfelelő étkezést egy kis mozgással egészíted ki. Fontos az, hogy ne határozz meg irreális és egyben túlzó elvárásokat, hiszen azok nem fogják meghozni a kívánt eredményt. Ne akarj pár nap alatt tíz kilónak viszlátot mondani, mert könnyen kudarcélmény lehet a vége! Bontsd kisebb lépésekre a nagy célt, így lesznek kisebb mérföldkövek, amelyek sikerélményt és erőt adnak a megvalósításhoz!

  • Jövőre csak egészséges ételeket fogok enni!” helyette „Jövőre tudatosabban fogok táplálkozni!”

Ez bizony szép ígéret, de tedd a szívedre a kezed! Veled is már előfordult, hogy mégis betévedtél egy gyors étterembe.

Van egy jó hírem! Néha engedhetsz a csábításnak. Tanya Zuckerbrot, az F-Factor Diet kitalálója úgy véli, a siker csak pillanatokig marad fenn, ha az ember megtagadja magától azokat az ételeket, amelyek finomak, bár nem annyira hasznosak. A legjobb, amit tehetünk, hogy betartjuk a mindenhol jól működő 80/20 szabályt. Természetesen a 80% az egészséges ételeket foglalja magába, míg a 20%, az elcsábulós órákat.

  • Minden nap le fogok járni az edzőterembe!” helyette „Rendszeresen eljárok edzeni!”

Ha eddig még az edzőterem közelében sem jártál, akkor először érdemes heti egy alkalommal ismerkedni a gépekkel, illetve kardió edzést és súlyzós gyakorlatokat végezni. Ha már otthonosan mozogsz, akkor lehet emelni a gyakorlatok és az órák számát és nehézségét is. A hangsúly itt a fokozatosságon van.

  • Nem eszek több édességet!” helyette „Csökkenteni fogom a finomított szénhidrátok bevitelét!”

Ne tagadj meg magadtól dolgokat, hiszen attól csak még inkább kívánatosabbá válik. Helyette próbáld lecserélni őket, vagy más nassolnivalókkal helyettesíteni! Finomított cukor helyett válassz inkább édesítőt, fehér lisztből készült termékek helyett pedig inkább, a teljes kiőrlésű mellett tedd le a voksod! Természetesen nem kell mindentől azonnal megszabadulni, a tanácsom szintén az, hogy szépen fokozatosan cseréld ki az otthonod polcairól az egészséged szempontjából kevésbé hasznos termékeket.


 

Szerintem a jó a fogadalmak ott kezdődnek, hogy tudjuk nem lehetetlen az elérése. Inkább apróbb, kisebb dolgokat ígérj meg magadnak, amikről biztosan tudod, hogy képes vagy teljesíteni! Olyan célokat tűzz ki magad elé a testeddel és az egészségeddel kapcsolatban, ami valóban kivitelezhető!
 

Ezekkel a tanácsokkal kívánok Neked Boldog és Egészségben Gazdag Új Évet!

Ükös Szabolcs

dietetikus

Blog

A nyári meleg egyértelmű velejárója a rovarok előkerülése

Nyaralás közben, a kertben ülve, de még alvás közben is ki vagyunk téve annak a veszélynek, hogy megcsípjen valami.

Bővebben

Születésnapi Díjmentes Szállítás

2018. augusztus 6-12 között

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben

Útipatika – ezekre szükséged lehet, ha nyaralni mész!

A nyár kellős közepén járunk már, ezért úgy érzem, itt az ideje beszélnünk egy olyan témáról, ami sokakat érinthet.

Bővebben