1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

5+1 tipp, hogyan kerüld el a téli depressziót!

Ahogy besurran a hideg a téli hónapok ajtaján, egyre elnyűttebbnek és levertebbnek érezzük magunkat. Veled is előfordult már, hogy legszívesebben egy takaróba bebugyolálva lettél volna egész nap? Olykor még az is erőfeszítésnek számít, hogy reggel kibújj a finom meleg takaró öleléséből? Egyszerűen frusztrál ez a zord, rideg időjárás?

 

AKKOR ITT AZ IDŐ, HOGY MAGAD MÖGÖTT HAGYD EZEKET A DEPRESSZÍV TÜNETEKET!

 

Mi az a téli depresszió?

Az egyre rövidülő nappalok és meghosszabbodó éjszakák következtében sokkal többet kapunk a napok sötét oldalából, ami negatívan befolyásolja a hangulatunkat. A fény hiányát hamar megérzi szervezeted és akaratodon kívül is megérkezik a motiváció hiánya, és a gyakori hangulatingadozás. A téli depressziót alacsony energiaszint jellemzi, de nincs ok az aggodalomra, hiszen nem vagy egyedül.

A szezonális affektív zavar (például a téli depresszió) rengeteg embert érint, amelynek során megjelennek a szomorúság és a depressziós hangulat tünetei. Ekkor azt érzed a szomorúság maga alá temet, és nincs kiút a kilátástalanságból. Ha az őszi és téli napok eljövetelénél hasonló tüneteket észlelsz, akkor mutatok néhány tippet, amivel jókedvet varázsolhatsz ezekbe a zordnak tűnő napokba!

 

1. Még több fényt!

Bár az idő hideg, érdemes kihasználni azokat az értékes perceket, órákat, amikor egy pillanat erejéig előbújnak a nap sugarai. Ha eltűnnek a felhők az égboltról és kisüt a nap, akkor érdemes kimenni egy frissítő sétára, hiszen a szervezeted ugyanúgy igényli a fényt, mint az ablakodba ácsingózó növényed. Találd meg azokat az alkalmakat, amikor a szabadban lehetsz! Kocogj egy kicsit reggelente, vagy a buszozás helyett sétálj egy-két megállót munkahelyedre!

2. Pótold a D-vitamint!

Bár a napsugarak gyengébbek, Te még mindig tehetsz annak érdekében, hogy szervezeted D-vitamin ellátottsága kiegyensúlyozott legyen! Ebben az időszakban érdemes olyan ételeket fogyasztanod, amiknek az átlagnál magasabb a D-vitamin tartalmuk. Ilyen lehet például a gomba, a tej, a tojás vagy akár a szardínia. Választhatsz azonban számtalan vitaminkészítmény közül is, hogy szinten tartsd szervezeted vitamin ellátását. Kattints ide a vitaminokért, és pörgesd fel a napodat egyszerűen!

3.  A mozgásnak csodatévő ereje van!

Ha még több boldogsághormont szeretnél termelni, akkor itt az idő, hogy elővedd az edzős ruhádat és beépítsd mindennapjaidba a mozgást! Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy gyorsan mosolyt varázsolj az arcodra minden hókuszpókusz nélkül. Még egy 30 perces sétával is sokat tudsz javítani szomorkás kedélyállapotodon, és így még az előző pontban elmondottaknak is eleget tudsz tenni.

4. Találd meg a boldogságod forrását!

Az időjárás ridegsége képes elfeledtetni velünk, hogy melyek azok a dolgok, amik vidámságot hoznak az életünkbe. Mindegy, hogy könyvet szeretsz olvasni, vagy éppen a kemény edzés híve vagy, a lényeg, hogy örömödet leld meg ezekben a tevékenységekben. Ha olyan dolgokat csinálsz, amelyek boldogsággal töltik meg a szíved, akkor ne szabadkozz időhiányra! Csináld őket rendszeresen!

5. Kerüld a stresszt!

Vannak azok a napok, amikor úgy érzed, hogy a világ összeesküdött ellened és az alagút végén lévő kis fénycsóva mindig egyre távolabbinak tűnik. Nem elég a szomorkás idő, még a munkahelyi stressz is azon munkálkodik, hogy véletlenül se érezd jól magad. Ne hagyj teret ennek az érzésnek! Válassz magnézium készítményeink közül, vagy olyan gyógynövénykészítményt, ami átsegíthet a húzósabbnak tűnő napokon! Például a gyógynövény kivonatokat tartalmazó Valeriana Relax hozzájárul a lelked egyensúlyának szinten tartásához és a normál kedélyállapothoz. Mondj búcsút könnyen a „Nem az én napom!” kifejezésnek.

+1 Pihend ki magad, hogy frissen induljon a következő nap!

A téli depresszión nem segít a túlhajszoltság sem, ezért fontos, hogy megfelelően kipihend magad. Egyes stresszes nap után nehéz álomba szenderedni és gyakran még a nap során felgyülemlett gondolatok sem hagynak szabad utat az alvásnak. Ennek hatására pedig megint csak eluralkodik a rosszkedv, és a következő napodat is levertség bélyegzi majd meg. Kerüld el az álmatlanságot a MagneB6 Álom speciális kombinációjával, amelyben a komló és citromfű kivonat együttes erővel csökkenti a fáradtság érzetét.

Ha megfogadod ezeket a tippeket, garantáltan jobb kedvvel fogsz majd neki indulni a napnak, függetlenül az idő hangulatától! Ha csak egy kicsit is máshogy állsz hozzá ezekhez a hetekhez, már nagyobb lesz a motivációd és energikusabb leszel! Ne hagyd, hogy gátat szabjon kedvednek a rossz idő! Úgy el fognak repülni a hideg hónapok, hogy észre sem veszed majd, hogy a tavasz már az ajtódon kopogtat.

Ükös Szabolcs

dietetikus

Blog

Visszeres láb? Így kezelhető!

Sajnos a visszérproblémák egyáltalán nem ritkák a felnőtt lakosság, különösen a nők körében

Bővebben

Megoldások a mindennapos szempanaszokra

Amikor a szemünk egészsége kerül szóba, akkor általában a legtöbben egyből a látás minőségére asszociálnak.

Bővebben

Eldugult orr? Folyamatos orrfújás? Mi jöhet még?

Az orrunk az egyik legfontosabb testrészünk, abból a szempontból legalábbis biztosan, hogy légzés útján jutunk oxigénhez, ami ugyebár az életben maradáshoz nélkülözhetetlen.

Bővebben