1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

A rosszcsontok imádni fogják!

A szülők többsége akkor gondol bele igazán először, hogy milyen erős csontozatra is van szüksége a gyermekének, amikor a hátára akasztja az alaposan megpakolt iskolatáskát. Pedig a testüket alkotó 206 csont egészségére már jóval előbb és még jó néhány évig oda kell figyelni.

újszülöttNem véletlenül hangsúlyozzák a szakemberek, hogy a terhesség hónapjaiban a kismamák szervezetének minden korábbinál több kalciumra van szüksége, önmaguk és a babák érdekében is. Ez az ásványi anyag ugyanis fontos szerepet játszik a csontosodásban, ami már a magzati élet második hónapjában megkezdődik, és a 20. életévben fejeződik be. Vagyis a gyerek- és a kamaszkor évei a legfontosabbak, az az időszak, amikor a szülő a legnagyobb hatással lehet gyermeke személyiségének és egészségének a fejlődésére.

Csecsemőkorban a csontok még nem az egyenes tartást és a fix rögzítést szolgálják, hanem a puha esést, ilyenkor még rövidek, mészben szegények, puhábbak. Ezt követően aztán rohamos fejlődésnek indulnak.

A csontok egészségéről nem lehet a kalcium és D-vitamin megemlítése nélkül beszélni, mivel mindkettő szükséges hozzá. A kalcium a csontok építőköve, a szervezetben lévő mennyiség mintegy 99 százaléka a csontokban és a fogakban található, biztosítva ezzel azok keménységét. Ám a beépülés csak D-vitamin jelenlétében tud megtörténni, amiről tudjuk, hogy napfény hatására termelődik. Vagyis a gyermekek csontozatának optimális fejlődése sem képzelhető el nélkülük.

Bár a gyerekek a csontrendszerüknek nemcsak a felépítését, hanem az erősségét is örökölhetik, sok mód van arra, hogy a fejlődést kedvezően befolyásolják a szülők. Ebben az életkorban különösen meghatározó szerepe van például a kiegyensúlyozott táplálkozásnak, mivel a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat egyáltalán nem vagy nem kellő mennyiségben képes a szervezet előállítani.

Semmiképpen nem hiányozhatnak a tej, a tejtermékek, a leveles zöldségek, a magvak és a zabpehely, mint kalciumforrások. A D-vitamin elővitaminja a vajban, a sajtokban, az olajos húsú halakban és a tojásban található meg, s mivel a termelődéséhez éltető napfény kell, az is fontos, hogy a gyerekek sokat legyenek szabadlevegőn, sportoljanak. Ráadásul a mozgás, a testedzés kifejezetten erősíti a csontokat.

Rendkívül hasznosak a korosztály számára összeállított készítmények is. Például a gyermekek közkedvelt étrend-kiegészítőjének egyik változata, a Marslakócskák Gummi éppen a 3‑14 évesek csontfejlődését is támogatja. A Csontaktív Komplex hatóanyag-csoportból ezt elsősorban a kalcium és a D3-vitamin kettőse segíti elő. Ám korántsem merül ki ennyiben a készítmény hatása. A benne lévő vitaminok és ásványi anyagok a védekezőképességét is támogatják, valamint az idegrendszer kiegyensúlyozott működését is szolgálják, a növekedéshez járul hozzá a D-vitaminon kívül a jód is.

És az anyukák biztosra mehetnek, ugyanis szinte kizárt, hogy a gyerekek ne rágcsálnák el örömmel a játékos, színes (csak természetes színezék van benne!) és jó ízű (eper, citrom, narancs, erdei gyümölcs) gumitablettákat. Sőt, inkább arra kell majd ügyelni, hogy ne egyenek meg belőle kettőnél többet naponta.

Blog

Fogyás dietetikus szemmel vs divat-diéták

A mai világban egyre több figyelmet fordítunk a külsőségekre.
Ez sok mindennek köszönhető, de főképpen a média hatása által került ennyire előtérbe, hogy folyamatosan a külsőnkkel foglalkozunk.

Bővebben

Minden, amit tudnod kell a napozásról és a naptejekről!

Többségünk szeret napozni, rendszeresen járunk nyaralni, sőt, még a hétköznapokon is napfénynek vagyunk kitéve.

Bővebben

Díjmentes szállítás

2018. június 4-én

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben