1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Okok, amiért érdemes felkelni a kanapéról és felpörgetni a pulzusszámot!

A hosszú távú egészségmegőrzéshez elegendő lehet akár napi 30 perc séta. Az olyan betegségek kialakulásának megelőzésére, mint például a cukorbetegség vagy a szívbetegség ez a néhány perc rengeteget számít. Amellett, hogy a mozgás fiatalít, fittebbé tesz, még súlyt is csökkent.

A testmozgás segít kordában tartani a koleszterin szintet, a vémást,rnyo valamint enyhíti a stresszt. Javul a szívizom funkciója és a vérrögök kialakulásának esélye is mérséklődhet. A megfelelő mennyiségű mozgás kedvező „mellékhatása” a javuló szexuális élet. Az edzettség javítja a libidót, a vérkeringést is gyorsítja.

A testmozgás szinte életünk valamennyi területére kihatással van. Az aerob gyakorlatok felszabadítják a test saját fájdalomcsillapítóit, az endorfinokat. Ezáltal enyhülnek a stressz okozta tünetek. Az alvás zavaraira is megoldást kínálhat a test átmozgatása, hiszen általa enyhül a fejfájás, hátfájás és az álmatlanság is.

Az ókori görögök már nagyon jól tudták, hogy „ép testben, ép lélek” lakozik. A mozgás nemcsak a szív- és érrendszer egészségét óvja meg, hanem az agy működését is.

Az elme és a test szoros kapcsolatban áll, az agy testünk fő vezérlő rendszere. A mozgásterápiát gyakran alkalmazzák kiegészítő kezelésként a szellemnek ártó betegségek esetében. A testmozgás nemcsak a testi egészségünket befolyásolja, hanem a mentális állapotunkat is. Azok például, akik fáradtak és szomorúak lassabban mozognak, míg az ideges ember vagy rohangál, vagy megbénul és mozdulni sincs ereje. A rendszeres aerob testmozgás csökkentheti a szorongás állapotát.  A kerékpározás és a tornateremben végzett rugalmasságot és egyensúlyt fejlesztő gyakorlatok pedig csökkenthetik a depressziós tüneteket. A meditatív mozgásformák, mint például a tai chi, vagy a jóga, jó hatással vannak a poszt traumás stressz zavaraira.

Elképzelhető, hogy a rendszeres testmozgás napirendünkbe iktatása egyedül nem fog zökkenőmentesen menni. Sokszor hivatkozunk elfoglaltságunkra, munkánk fontosságára, de gondoljunk bele, hogy egy kis időt magunkra szánva, akár évekkel hosszabbíthatjuk meg életünket. Ha bizonytalanok vagyunk magunkban, érdemes szakember segítségét kérnünk, aki olyan edzéstervet állít össze számunkra, ami a legmegfelelőbb meglévő problémáinkra, betegségeink kezelésére.


Ükös Szabolcs

dietetikus

Blog

Fogyás dietetikus szemmel vs divat-diéták

A mai világban egyre több figyelmet fordítunk a külsőségekre.
Ez sok mindennek köszönhető, de főképpen a média hatása által került ennyire előtérbe, hogy folyamatosan a külsőnkkel foglalkozunk.

Bővebben

Minden, amit tudnod kell a napozásról és a naptejekről!

Többségünk szeret napozni, rendszeresen járunk nyaralni, sőt, még a hétköznapokon is napfénynek vagyunk kitéve.

Bővebben

Díjmentes szállítás

2018. június 4-én

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben