1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Várandósság alatt fókuszban a folsav

Kiegyensúlyozott étrend alkalmazása egy kismama életében az egyik legfontosabb dolog. A táplálék útján bevihető ásványi anyagok, vitaminok segítik, hogy a méhében fejlődő szervezet minden, a megfelelő fejlődéshez szükséges összetevőt megkapjon, ezzel csökkenhet a kockázata számos betegség kialakulásának.

Soha sem olyan fontos a táplálkozás az anya életében, mint a várandósság és a szoptatás idején. Ha nem tervezett terhességről van szó, akkor attól a pillanattól, amikor kiderül a kismama számára, hogy gyermeket vár, oda kell figyelnie étkezésére. Vannak, akik korábbi egészségtelen életmódjuk miatt, már kiürült vitamin tartalékkal indulnak neki a terhességnek, így a hiányzó anyagokat hamar pótolniuk kell. Minden kismamának érdemes tisztában lennie azzal, hogy a kisbaba későbbi fejlődését nagyban befolyásolja a magzat korában kapott vitaminok, ásványi anyagok mennyisége. Később a gyermeknél néhány összetevő hiánya lehet az ok az elhízásra, cukor- és szívbetegség kialakulására.

A terhesség első hónapjaiban a legfontosabb a folsav megfelelő jelenléte az anya szervezetében. Ez a vízben oldódó vitamin nagy szerepet játszik a gyermek méhen belüli fejlődésében. A fejlődő embrió gerincének kialakulása, csak ennek az anyagnak a jelenlétében folyhat le hibátlanul. A megfelelő mennyiségű folsav a velőcsövet lezáró folyamat elengedhetetlen része. A vegyes étrend kiegészítése mellé célszerű plusz folsavat fogyasztania minden kismamának. A Femibion 2 étrend-kiegészítő segíti a vitamin pótlását, de nem helyettesíti az egészséges életmódot, és a helyes táplálkozást. A várandósság 13. hetétől egészen a szoptatás végéig célszerű fogyasztani. A Femibion 2-ben folsav mellett Metafolin is található. A két anyagot együtt a folát, amely hozzájárul a normál vérképződéshez, fontos szerepet játszik a sejtosztódásban és a terhesség idején a szövetek növekedésének is részese. Így a méhlepény kialakulásához is hozzájárul, mely köztudottan a magzat táplálására hivatott szerv. A terhes anyának ügyelnie kell, hogy a várandósság harmadik hónapjáig napi legalább 400 mikrogramm folsav kerüljön a szervezetébe. A felszívódás B12 vitamin segíti, így érdemes ezt a kiegészítőt is fogyasztani. Folsavat természetes úton is bevihetünk szervezetünkbe. A teljes kiőrlésű vagy magvas kenyerek, a gyümölcsök többsége, több zöldség – mint például spenót, saláta, kelbimbó, brokkoli, sárgarépa – valamint a tej és a joghurtok tartalmazzák ezt a vitamint.

A folsav túladagolása megeshet, bár vízben oldódó vitaminként a felesleg kiürül a szervezetből vizelet útján, mégis fontos az össz bevitelre figyelnünk. A táplálék-kiegészítőkben található folsav mennyiség általában a napi adagnak megfelelő kb. 400 mikrogrammot tartalmaz, így elegendő egy tablettát naponta bevenni a normál étrend mellett. A kutatások szerint 1 milligramm/nap mennyiség az a határ, melyet nem szabad túllépnünk ahhoz, hogy gyermekünk egészségesen fejlődhessen.

 

Ükös Szabolcs

dietetikus

Blog

Minden, amit tudnod kell a napozásról és a naptejekről!

Többségünk szeret napozni, rendszeresen járunk nyaralni, sőt, még a hétköznapokon is napfénynek vagyunk kitéve.

Bővebben

Díjmentes szállítás

2018. június 4-én

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben

Az ízületi gyulladás és a porckopás nem játék!

Kijelenthetjük, hogy az ízületi gyulladás már népbetegségnek számít.

Bővebben