1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Várandósság alatt fókuszban a folsav

Kiegyensúlyozott étrend alkalmazása egy kismama életében az egyik legfontosabb dolog. A táplálék útján bevihető ásványi anyagok, vitaminok segítik, hogy a méhében fejlődő szervezet minden, a megfelelő fejlődéshez szükséges összetevőt megkapjon, ezzel csökkenhet a kockázata számos betegség kialakulásának.

Soha sem olyan fontos a táplálkozás az anya életében, mint a várandósság és a szoptatás idején. Ha nem tervezett terhességről van szó, akkor attól a pillanattól, amikor kiderül a kismama számára, hogy gyermeket vár, oda kell figyelnie étkezésére. Vannak, akik korábbi egészségtelen életmódjuk miatt, már kiürült vitamin tartalékkal indulnak neki a terhességnek, így a hiányzó anyagokat hamar pótolniuk kell. Minden kismamának érdemes tisztában lennie azzal, hogy a kisbaba későbbi fejlődését nagyban befolyásolja a magzat korában kapott vitaminok, ásványi anyagok mennyisége. Később a gyermeknél néhány összetevő hiánya lehet az ok az elhízásra, cukor- és szívbetegség kialakulására.

A terhesség első hónapjaiban a legfontosabb a folsav megfelelő jelenléte az anya szervezetében. Ez a vízben oldódó vitamin nagy szerepet játszik a gyermek méhen belüli fejlődésében. A fejlődő embrió gerincének kialakulása, csak ennek az anyagnak a jelenlétében folyhat le hibátlanul. A megfelelő mennyiségű folsav a velőcsövet lezáró folyamat elengedhetetlen része. A vegyes étrend kiegészítése mellé célszerű plusz folsavat fogyasztania minden kismamának. A Femibion 2 étrend-kiegészítő segíti a vitamin pótlását, de nem helyettesíti az egészséges életmódot, és a helyes táplálkozást. A várandósság 13. hetétől egészen a szoptatás végéig célszerű fogyasztani. A Femibion 2-ben folsav mellett Metafolin is található. A két anyagot együtt a folát, amely hozzájárul a normál vérképződéshez, fontos szerepet játszik a sejtosztódásban és a terhesség idején a szövetek növekedésének is részese. Így a méhlepény kialakulásához is hozzájárul, mely köztudottan a magzat táplálására hivatott szerv. A terhes anyának ügyelnie kell, hogy a várandósság harmadik hónapjáig napi legalább 400 mikrogramm folsav kerüljön a szervezetébe. A felszívódás B12 vitamin segíti, így érdemes ezt a kiegészítőt is fogyasztani. Folsavat természetes úton is bevihetünk szervezetünkbe. A teljes kiőrlésű vagy magvas kenyerek, a gyümölcsök többsége, több zöldség – mint például spenót, saláta, kelbimbó, brokkoli, sárgarépa – valamint a tej és a joghurtok tartalmazzák ezt a vitamint.

A folsav túladagolása megeshet, bár vízben oldódó vitaminként a felesleg kiürül a szervezetből vizelet útján, mégis fontos az össz bevitelre figyelnünk. A táplálék-kiegészítőkben található folsav mennyiség általában a napi adagnak megfelelő kb. 400 mikrogrammot tartalmaz, így elegendő egy tablettát naponta bevenni a normál étrend mellett. A kutatások szerint 1 milligramm/nap mennyiség az a határ, melyet nem szabad túllépnünk ahhoz, hogy gyermekünk egészségesen fejlődhessen.

 

Ükös Szabolcs

dietetikus

Blog

Napi vitaminszintünk megőrzésére profi megoldás: a multivitamin

Rossz táplálkozási szokásaink mellett a lakosság nagy többségének szüksége van vitamin pótlásra. Azon kívül, hogy a gyümölcsök, zöldségek már nem tartalmaznak annyi ásványi anyagot, mint a korábbi évszázadokban

Bővebben

Tankolnál fűtőolajat egy Ferrariba?

Nyilván nem. Saját testünkbe sajnos gyakran töltünk tápanyagokban szegény élelmiszereket, és ez gyakran meg is látszik teljesítményünkön

Bővebben

Már iskola kezdés előtt töltsük fel gyermekünk vitamin készleteit

A szülők többsége úgy gondolja, hogy gyermeke minden szükséges vitamint megkap az étkezések során, igazán nem kell táplálék-kiegészítőket, multivitamin tablettákat szednie. Napjainkban azonban már nincs elegendő vitamin a zöldségekben, gyümölcsökben

Bővebben