1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Vásárlási és Szállítási feltételeink megváltoztak!
Jelenleg szünetelő szolgáltatásaink: GLS csomagpont, Előre utalás!

„Hogyan tudnék pihentetőbben aludni? – kérdés, amit Te is felteszel magadnak

Ismerős az érzés, amikor már olyan fáradt vagy, hogy abban a pillanatba el is alszol, ahogy beestél az ágyba?
Ám mégis, mikor reggel felkelsz, olyan fáradtnak érzed magad, mintha egy percet sem aludtál volna?
Sajnos sok embernek okoz gondot a minőségi alvás hiánya, sokan nem tudják úgy igazán jól kialudni magukat.
Ez a jelenség pedig egyáltalán nem azzal van összefüggésben, hogy valaki 10 órát alszik-e vagy esetleg csak a ennek a felét.
A rossz minőségű alvásnak számos oka lehet, és ha a probléma gyökerét záros határidőn belül nem sikerül megtalálni, akkor az egészségünk láthatja kárát.

 

Ami a kialvatlanság hátterében állhat

A kialvatlanság, a rossz minőségű alvás, az alvászavar mind-mind egészségügyi problémák sorához vezethet, a problémát sokan pedig olyasmivel szeretnék orvosolni, ami sajnos pont az ellenkezőjét váltja ki: tehát semmit nem ér, vagy éppenséggel pont, hogy árt.
Mielőtt belemennénk abba, hogy milyen tippeket érdemes megfogadni, amik segítenek, hogy jól tudj aludni, nézzük meg először azokat, amik tilosak, amik elkövetésével egyáltalán nem segíted a saját alvásodat.
-    Altatók, különböző gyógyszerek használata
Magadtól semmiképp se kezdj el szedni hasonló készítményeket!
Ugyan legtöbbjük vényköteles, erre azért sokaknak van megoldása, például orvos ismerős, gyógyszerész családtag és még sorolhatnám.
Hiába érzed úgy, hogy teljesen kikészít, hogy nem tudod kialudni magad, akkor is, mindenképp fordulj először orvoshoz és csak az ő utasítására kezdj el bármilyen altatót szedni.
Vannak olyan készítmények, amiknél nagyon oda kell figyelni arra, hogyan hagyja abba a szedését valaki, hiszen ha egyik pillanatról a másikra történik ez, akkor az is előfordulhat, hogy pontosan az elhagyása miatt nem akar álom jönni a szemére.
Ilyen például a Rivotril, Xanax vagy akár a Frontin is, ezeknél figyelni kell a fokozatos elhagyásra.
-    Fizikai tünetek a háttérben
Az alvás minőségét sok minden befolyásolhatja, köztük az olyan fizikai tünetek is, mint az ingadozó vércukorszint, vagy esetleg a magas/alacsony vérnyomás, betegségek, láz, de a különböző antibiotikumok is befolyásoló tényezők lehetnek.
-    Amikor az agy nem tud kikapcsolni
A felületes alvás szintén nem pihentető.
Bár ilyenkor is alszunk, azonban az agyunk nem képes elérni a mélyalvás fázist, vagyis az agyunk ilyenkor éber állapotban van.
Reggel pedig így azt érezzük, mintha egy percet sem aludtunk volna, ezen viszont a tanácsaink segítségével sokat lehet javítani.
-    Dolgok, amik feleslegesek alváshoz
Az elalvásban egyáltalán nem fog segíteni, ha alvás előtt még 1-2 órával is a telefonodat nyomkodod, vagy éppen a legfélelmetesebb filmeket nézed meg.
Kutatások is bizonyítják, hogy a számítógép, tévé, mobil kijelzőjéből áradó fény nem tesz jót elalvás előtt.
Ráadásul az ilyenkor ért ingerek sokszor pontosan azt eredményezik, hogy egész éjjel pörög az agyad a látottakon.
Az ágyban ne legyen semmi olyan, ami nem odavaló: nem kellenek könyvek, mobil, chipses zacskó és még sorolhatnám.
És ha lehet, akkor alvás előtt ne bömböltesd a füledbe a heavy metált, sőt, semmit sem.
Inkább hallgass alváshoz készített podcasteket, zene-összeállításokat, amik segítenek lenyugtatni, megnyugtatni.

 

Ha ezeket betartod, tuti, hogy frissen ébredsz másnap reggel!

Néhány tippet szeretnék veled megosztani, amiknek segítségével talán Te is könnyebben el tudsz aludni és pihentetőbb alvásban lesz részed.
1.    Próbálj meg minden este nagyjából azonos időben lefeküdni, illetve reggelente felkelni.
2.    Esténként legyen egy megszokott program, amit elvégzel, mielőtt lefeküdnél aludni. Legyen ez egy esti laza sétálás, utána naplevezető tusolás, fogmosás, arcmosás, stb. Ha ehhez tartod magad, este könnyebb lesz ráhangolódni a lefekvésre is.
3.    Nagyon fontos a környezet, amiben alszol. Legyen minél sötétebb és csendesebb a szoba, próbálj meg egy olyan hőfokot beállítani, ami kellemes (ne legyen túl meleg és túl hideg sem).
4.    Lehetőleg elalvás előtt már ne fogyassz se koffeint, sem pedig alkoholt. Illetve figyelj arra is, hogy a nehezebb ételeket is kerüld, mert nehezebben fog működni tőlük az emésztésed is.
5.    Lehetőleg a hálószobát csak alvásra használd! Sokkal jobb lesz a közérzeted, ha a számla befizetéseket, a filmnézéseket és az étkezést is a hálószobán kívül intézed el.
6.    A párnák használata segíthet abban, hogy sokkal kényelmesebben aludj. Ha szeretnéd, akár még a hátadat is kitámaszthatod velük.
7.    Próbálj meg estefelé lazítani és nem azon gondolkozni, mit kell majd holnap megcsinálnod, vagy éppen mi az, amit ma még nem fejeztél be. Ha úgy érzed, vannak dolgok, amiket mindenképp másnap el kell intézned, azokat írd fel egy papírra, így nem fogod elfelejteni és te is megnyugszol.
8.    A rendszeres testmozgás sokban hozzájárul a könnyű elalváshoz és a pihentető alváshoz.
9.    Ha mégsem tudsz elaludni és csak forgolódsz, akkor inkább kelj fel, menj át egy másik szobába, és próbáld meg minél jobban lefoglalni magad, hogy utána az alvás könnyebben menjen.
10.    Mindenképp vacsorázz, mielőtt lefeküdnél aludni, ugyanis az éhség is zavarhatja az alvást, de figyelj arra, hogy ne edd tele magad és ne is igyál túl sokat, mert ezek hasfájáshoz és gyakori vizelési ingerhez vezethetnek.
Nem is olyan nehéz ez!
Most úgy tűnhet, hogy már az teljesen stresszes lehet, hogy ennyi mindenre oda kell figyelni.
De hidd el, hogy ezek olyan alapvető dolgok, amiket könnyen be tudsz építeni a mindennapjaidba.
Az elején persze oda kell figyelni arra, hogy mikor vacsorázol, hogy behúzd a sötétítőt, a hálószobából kividd a nem odavaló dolgokat, stb., de hamar rutinná fog válni minden, és az alvásodat ezáltal sokkal pihentetőbbé tudod varázsolni.


Másnap pedig kipihenten, frissen és üdén kelsz majd.
 

Blog

Megoldások a mindennapos szempanaszokra

Amikor a szemünk egészsége kerül szóba, akkor általában a legtöbben egyből a látás minőségére asszociálnak.

Bővebben

Eldugult orr? Folyamatos orrfújás? Mi jöhet még?

Az orrunk az egyik legfontosabb testrészünk, abból a szempontból legalábbis biztosan, hogy légzés útján jutunk oxigénhez, ami ugyebár az életben maradáshoz nélkülözhetetlen.

Bővebben

„Hogyan tudnék pihentetőbben aludni? – kérdés, amit Te is felteszel magadnak

Ismerős az érzés, amikor már olyan fáradt vagy, hogy abban a pillanatba el is alszol, ahogy beestél az ágyba?

Bővebben