1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

D-vitaminnal az egészséges csontokért

Szia, ahogy ígértem a levelemben most arról a nyomelemről lesz szó, aminek a hiánya felelős a görbe, gyenge csontokért.

Miért van rá szükség?

A D1-, a D2- és a D3-vitaminok gyűjtőneve a kalciferol. A D-vitaminok elősegítik a foszfor és a kalcium felszívódását, ezzel részt vesznek a csontok egészséges fejlődésében. A vitamin előanyagát különböző élelmiszerekből vehetjük magunkhoz; ez napfény hatására alakul a szervezet által feldolgozható vitaminná.

Tehát nem elég helyesen táplálkozni, rendszeres napfürdőzésre – vagy nap híján szoláriumozásra – is szükség van. Ez persze nem az jelenti, hogy pirítsuk magad rákvörösre, de ne bújj egész nyáron a napernyő alá.

Mit okoz a hiánya?

A D-vitamin-hiány következtében a kalcium és a foszfor nem tud rendesen felszívódni a szervezetben, így a csontok elgyengülnek (és kialakulhat az említett angolkór), illetve az idegrendszer, az anyagcsere és az enzimek működése is sérülhet.

Ezen kívül fennáll a vesekőképződés veszélye a hiánya miatt, és hajlamosabbá válhatsz különböző betegségekre, mint a diabétesz, a sclerosis multiplex, az ízületi gyulladás vagy a mell- és a vastagbélrák.

Zsírban oldódó vitaminról van szó, a többlet nem távozik a vizelettel, tehát túlzásba sem szabad vinned a fogyasztását, hiszen az a túl sok felszívott kalcium miatt akár érelmeszesedést is okozhat.

Mely élelmiszerekben találod meg az előanyagát?

  • Nagy mennyiségű D-vitamin-előanyag található a húsokban és húsipari termékekben (1–4 μg/100 g),
  • a tojásban (1 μg/100 g),
  • a vajban és a margarinban (0,5–7,5 μg/100 g), illetve
  • a halakban (0,5–10 μg/100 g).

Ha tehát nyáron, a strandon heverészve a kellemeset szeretnéd összekötni a hasznossal, azaz a bőröd szép barnára pirítása mellett egyszersmind D-vitamint is szintetizálnál, gondoskodj róla, hogy legyen miből. Az előanyag beviteléhez reggelire egyél inkább tojásrántottát kukoricapehely helyett.

Ha úgy érzed, hogy nem viszel be elegendő előanyagot, akkor ezekkel a készítményekkel rá tudsz segíteni.

Holnap egy olyan vitaminról lesz szó ebben a néhány percben, amellyel a fiatalosságodat őrizheted meg, vagy legalábbis az öregedés külső-belső jeleit erősen csökkentheted.

Holnap küldöm az infót róla! :-)

 

Üdv:

Ükös Szabolcs

dietetikus

 

Blog

Fogyás dietetikus szemmel vs divat-diéták

A mai világban egyre több figyelmet fordítunk a külsőségekre.
Ez sok mindennek köszönhető, de főképpen a média hatása által került ennyire előtérbe, hogy folyamatosan a külsőnkkel foglalkozunk.

Bővebben

Minden, amit tudnod kell a napozásról és a naptejekről!

Többségünk szeret napozni, rendszeresen járunk nyaralni, sőt, még a hétköznapokon is napfénynek vagyunk kitéve.

Bővebben

Díjmentes szállítás

2018. június 4-én

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben