1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Helló újra itt,

Hallottál már olyan kellemetlen dolgokról, mint

  • a száraz bőr,
  • az ekcéma,
  • a szemszárazság,
  • a vérnyomás emelkedés,
  • a koleszterin lerakódás az érfalon vagy
  • a legyengült immunrendszer?

Bízom benne, hogy még nem tapasztaltad ezeket, de fontos tudnod, hogy a hátterükben sok esetben az F vitamin hiány áll.

Ezért most nézzük meg, mit kell tudnod erről a nyomelemről:

Miért van rá szükség?

Az F-vitaminnak nevezett telítetlen zsírsavak úgynevezett esszenciális zsírsavak, azaz nélkülözhetetlenek a szervezet működéséhez, azonban az maga nem képes előállítani őket.

Tehát neked kell gondoskodnod a megfelelő mennyiség bevitelétől.

Ezek közé tartoznak az ómega-3- és az ómega-6-zsírsavak.

Az F-vitamin:

  • erősíti az immunrendszert,
  • gondoskodik a nyálkahártyák egészséges működéséről,
  • csökkenti a koleszterinszintet,
  • a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, és
  • segíti a fogyást is.

Napi szükséglete 12–24 mg, amely bizonyos faktorok, mint például az alkoholfogyasztás hatására megemelkedhet.

Mit okoz a hiánya?

Az esszenciális zsírsavak levegő, fény, hő, és fémek hatására gyorsan lebomlanak, így folyamatosan gondoskodnod kell a pótlásukról.

Ha ezt elmulasztod, immunrendszered legyengül, és hajlamosabbá válsz a különböző megbetegedésekre.

A telített zsírsavak elégetése lelassul, a sikertelen fogyókúrák aránya növekszik. Károsodhatnak a nyálkahártyák, csökkenhet az agyműködés, illetve a szív- és érrendszeri betegségek, az érelmeszesedés és az emésztési zavarok kockázata is nő.

A cink, a magnézium és a B6-vitamin hiánya, valamint a mikrohullám és a röntgensugárzás lassítja a vitamin felszívódását. Ezért érdemes olyan készítményeket választanod a pótlására, ami a felszívódást segítő nyomelemeket is tartalmazza.

Mely élelmiszerekben találhatod meg?

Az ómega-3- és ómega-6-zsírsavak ideális aránya a szervezetben 1:1, de sajnos a nyugati ember az utóbbiból jellemzően sokkal többet fogyaszt.

Ómega-3-zsírsavak nagy mennyiségben megtalálhatók:

  • az olajos magvakban és az abból sajtolt olajokban, mint a lenmagolajban (12 059 mg/100 g),
  • a dióban (2850 mg/100 g),
  • a halakban, mint például a lazacban (7828 mg/100 g),
  • a szardíniában (5341 mg/100 g),
  • a csukamájolajban (4375 mg/100 g) vagy
  • a makrélában (3367 mg/100 g).

Ha tehát szeretnéd elkerülni a szívproblémákat, és felkészíteni immunrendszered a télre, hogy végtelen nyugalommal vehesd tudomásul, ha rád köhögnek a metrón, gondoskodj az esszenciális zsírsavak beviteléről.

Egyél sok tengeri halat, és hogy ezt egyszerűbben megvalósíthasd, ajándékozd meg magad egy tengerparti nyaralással – kizárólag egészségügyi okokból, persze. J

 

Holnap Popeyről, a kedvenc matrózomról hozok egy rövid sztorit és persze arról a vitaminról, ami segítetett a rajzfilmhősömnek ilyen szikár, erős emberré nőni.

 

Üdv,

Ükös Szabolcs,

dietetikus

Blog

Díjmentes szállítás

2018. április 2-án

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben

Gyógyszer nélküli hatékony védekezés a megfázás kialakulása ellen

Biztosan nem vagy egyedül, aki szeretné megelőzni a megfázást a téli időszakban.

Bővebben

Öltözz Pirosba!

Öltözz Pirosba február 16-án Te is!

Bővebben