1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Üdv itt a Prevenció Patika titkos oldalán,

Ahogy a levélben már felvezettem, ma egy a véralvadásért fontos vitamincsaládról lesz szó.

A köztudatban kevésbé él aktívan a K-vitamin, éppen ezért fontos, hogy tudj a létezéséről és tudatosan fogyassz olyan táplálékokat, amelyek ezt tartalmazzák.

Miért van rá szükség?

A K-vitaminnak két típusa van:

  • a K1-vitamin vagy fillokinon, amelyet táplálékkal, elsősorban zöld növényekkel vihetünk be a szervezetünkbe és
  • a K2-vitamin vagy menakinon, amelyet a bélbaktériumok szintetizálnak.

Előbbi csak zsírban, utóbbi vízben is oldódik.

A vitamin az alvadási faktorok képzéséhez, így a normális véralvadáshoz szükséges. Ajánlott napi adagja 50–65 µg, de csak a bevitt vitaminmennyiség 10–70 százaléka szívódik fel, illetve a különböző bélgyulladással járó betegségek vagy az antibiotikum-szedés is növelik a szükségletet.

Mit okoz a hiánya?

Ha nem viszel be a szervezetedbe elegendő, a véralvadásért felelős K-vitamint, vagy az azt szintetizáló bélbaktériumok működésében lép fel valamilyen zavar, alvadászavarok és vérzékenység léphet fel.

Ez azt jelenti, hogy a szerzett kisebb sebek is erős vérzést okoznak, illetve komolyabb problémaként spontán belső vérzések is jelentkezhetnek, amelyek szép lassan tönkreteszik az ízületeidet, ami akár súlyos mozgáskorlátozottságot is okozhat.

Mely élelmiszerekben található meg?

A legjobb K-vitamin-források:

  • egyes zöldségek, mint a kelkáposzta (882 μg/100 g),
  • a spenót (483 μg/100 g),
  • az újhagyma (207 μg/100 g),
  • a kelbimbó (194 μg/100 g),
  • a brokkoli (141 μg/100 g),
  • a chilipaprika (106 μg/100 g),
  • a fejes saláta (100 μg/100 g),
  • a spárga (80 μg/100 g),
  • a kígyóuborka (77 μg/100 g) vagy
  • a káposzta (76 μg/100 g).

Ha tehát nem szeretnéd, hogy mindannyiszor, amikor véletlenül megvágod az ujjad egy magazin lapozgatása közben, a nappali egy véres alvilági leszámolás helyszínévé változzon, fogyassz elegendő K-vitamint. Ehhez például ne csak mondogasd a gyereknek, hogy egye meg szépen a spenótot, hanem mutasd is meg neki, hogy kell.

Ma már egyébként ezernyi isteni spenótos receptet érhetsz el az interneten, így nem lesz nehéz találnod néhány olyat, amelyet ti is szerettek. J

 

Holnap egy sokat emlegetett vitamincsaládot veszünk górcső alá. Annyit már most elárulhatok róla, hogy van belőle 6-os és 12-es is.. Ha tudod melyik ez a vitamin, írd meg nekem válaszüzenetben és megajándékozlak egy 2.000 Ft értékű ajándékutalvánnyal, amit a Prevenció Patika online gyógyszertárban válthatsz be bármilyen termékünkre.

 

Üdv,

Ükös Szabolcs,

dietetikus

Blog

Hogyan lehet elkerülni a betegségeket az iskolában?

Az iskolai időszak sok gyermek immunrendszerét kihívások elé helyezi.
Ahhoz, hogy a diákok egészségesek maradjanak, és ne kelljen betegség miatt kimaradniuk az iskolából, a szülőknek és a pedagógusoknak is oda kell figyelniük.

Bővebben

Díjmentes Szállítás

2018. szeptember 3-án

Rendelj Magyarország egyik leggyorsabb online gyógyszertárából most!

Bővebben

Nincs több megválaszolatlan kérdés: iskolakezdés egyszerűen és okosan!

Egy hosszú nyári szünet után ismét az iskolapadba ülni elég nagy kihívás a gyermekek számára.

Bővebben