1993 óta az egészségügyben | Megbízható cég | Akár regisztráció nélküli vásárlás

Szia,

Örülök, hogy ismét itt köszönthetlek az oldalunkon. Ebben a sorozatban ez a záró rész, de továbbra is jelentkezni fogok friss hírekkel, cikkekkel, hogy Te is hatékonyan tudd megelőzni a betegségeket.  

 

Ma egy hű társról lesz szó, az immunrendszered legfontosabb támogatójának, a C-vitaminnak az apródjáról.

 

 

Miért van rá szükség?

 

A P-vitamin (más nevén: rutin) csökkenti a hajszálerek áteresztőképességét, erősíti őket, illetve a C-vitamin hatását fokozva erősíti az immunrendszert.

Megvédi azt az oxidálódástól a tápcsatornában, és segíti a felszívódását.

Az antioxidatív folyamatok támogatásával lassítja az öregedési folyamatokat, illetve csökkenti a koleszterinszintet, segít elmulasztani a herpeszt és az ödémát. Segít megelőzni és a növekedésükben megállítani a daganatos megbetegedéseket antioxidációs tulajdonságának köszönhetően.

 

Érdekesség a P-vitaminról, hogy egyelőre még nem ismert, hogy mekkora mennyiségre van szüksége a szervezetednek belőle pontosan.

 

Mit okoz a hiánya?

 

Önálló jelei nem ismertek a rutin hiányának, azonban átfedés van az aszkorbinsav hiánnyal.

P-vitamin hiányában a C-vitamin nem tud megfelelően felszívódni, így a szervezet sem profitál belőle, hiába tömjük tele magunkat zöldpaprikával vagy grépfrúttal.

A hajszálerek legyengülnek, könnyen elpattannak, az érfal rugalmatlanná válik.

 

Mivel vízben oldódó vitaminról van szó, normál esetben nem tudod túladagolni, ennek a tünetei nem ismeretek.

 

Mely élelmiszerekben található meg?

 

A P-vitamin a C-vitamin hűséges társaként általában ott fordul elő, ahol a párja:

  • így például a citrusfélékben,
  • a csipkebogyóban,
  • a paradicsomban,
  • az áfonyában vagy
  • a brokkoliban.

 

Hevítés hatására a zöldségekben-gyümölcsökben található vitamintartalom egy része elbomlik, így inkább nyersen fogyaszd őket (a csipkebogyó esetében azért maradhatsz a teánál).

 

Tehát, ha beépíted az étrendedbe a természetes C-vitamin-forrásokat, a P-vitaminról külön nem kell gondoskodnod. Ez pedig jelentősen megkönnyíti az életedet, hiszen eggyel kevesebb vitamin bevitelét kell észben tartanod.

Így elég annyit tenned, hogy a C-vitamin-pótlás érdekében elfogyasztott csipkebogyóteát még nagyobb élvezettel kortyolgatod el. J

 

Ha kérdésed van a vitaminokkal, az egészséges- változatos étrenddel kapcsolatban, akkor állok a rendelkezésedre örömmel: dietetikus[kukac]prevenciopatika.hu

 

Üdv,

Ükös Szabolcs,

dietetikus

Blog

Megoldások a mindennapos szempanaszokra

Amikor a szemünk egészsége kerül szóba, akkor általában a legtöbben egyből a látás minőségére asszociálnak.

Bővebben

Eldugult orr? Folyamatos orrfújás? Mi jöhet még?

Az orrunk az egyik legfontosabb testrészünk, abból a szempontból legalábbis biztosan, hogy légzés útján jutunk oxigénhez, ami ugyebár az életben maradáshoz nélkülözhetetlen.

Bővebben

„Hogyan tudnék pihentetőbben aludni? – kérdés, amit Te is felteszel magadnak

Ismerős az érzés, amikor már olyan fáradt vagy, hogy abban a pillanatba el is alszol, ahogy beestél az ágyba?

Bővebben